2015. március 1., vasárnap

Richelle Mead Vámpírakadémia (Vámpírakadémia 1.)

Fülszöveg:

A világsikerű sorozat első kötetében Lissa Dragomirt és Rose Hathawayt két év bujkálás után elfogják és visszazsuppolják a Montana erdőségeinek mélyén megbúvó Szent Vlagyimir Akadémia vaskapui mögé. A vámpíriskola a mora uralkodói családok és dampyr testőreik számára szolgál oktatóhelyül. Az akadémia falain belül a két lánynak különböző viszálykodással, rosszindulatú pletykákkal, tiltott szerelemmel és fenyegetésekkel kell megbirkóznia. De mindketten tudják, hogy a legnagyobb veszély a kapukon kívülről leselkedik rájuk.




Író: Rachelle Mead
Fordította: Farkas Veronika
Besorolása: Fantasy, Ifjúsági, Szerelem , mágia, kortás, 
Kiadás éve: 2007
Oldalak száma: 263
Eredeti cím:  Vamoire Academy
Fő szereplők: Rose Hathaway, Dmitrij Belikov, Christian Ozera, Vaszilisza Dragomir (Lissa), Mason Ashford, Jesse Zeklos
Fejezetek száma: 24
Sorozat részei: Vámpírakadémia (1), Dermesztő ölelés (2), A halál csókja (3), Véreskü (4), Örök kötelék (5), A végső áldozat (6)
Kedveltségi szint a moly.hu szerint: 90%

Részletek:



"Dmitrij előttem sétált ki. Miközben alaposan megnéztem magamnak, felmerült bennem, hogy nem hagyhatom veszni a lehetőséget. A hátára ugrottam, pontosan abban a pózban, ahogy tanított. A meglepetés ereje is az én oldalamon állt. Minden tökéletes volt, fogalma sem lehetett arról, hogy jövök.
Mielőtt hozzáérhettem volna, Dmitrij elképesztő sebességgel megfordult. Egyetlen fürge mozdulattal elkapott, mintha nem is lenne súlyom, és a földre tepert, hogy moccanni sem bírtam.
Felnyögtem.
– Nem csináltam semmit rosszul!
Dmitrij farkasszemet nézett velem, miközben megfogta a csuklómat, de nem nézett ki olyan szigorúnak, mint edzés alatt. Olyan volt, mintha viccesnek találná a dolgot.
– A csatakiáltásod meglehetősen árulkodó volt. Legközelebb próbálj meg csendben maradni!
– Számított volna bármit, ha csendben maradok.?
Dmitrij elgondolkozott.
– Nem. Valószínűleg nem."

"A különóránk vége felé Dmitrij meg is engedte, hogy kipróbáljam, mit tudok. – Rajta! –szólított fel. –Üss meg!
Nem kellett kétszer mondania. Előrevetődve megpróbáltam bevinni egy ütést, amit azonnal kivédett, és ledobott a matracra. Fájdalom hullámzott végig a testemen, de nem hagytam, hogy legyőzzön. Gyorsan felugrottam, és a meglepetés erejében bíztam. De nem jött be.
Még további pár sikertelen próbálkozás után felálltam, és megadóan széttártam a kezem.
– Rendben, szóval mit csinálok rosszul?
– Semmit.
Nem győzött meg.
– Ha semmit nem csinálnék rosszul, mostanra ájultra vertelek volna."

"– Ó. Szóval nem tudod. Megéreztem azt a figyelmeztető rándulást a kötelékünkben, ami arról árulkodott, hogy nem fog tetszeni, amit hallok.
– Mit nem tudok?
– Izé, hogy nem megy el. Egy darabig itt marad [Adrian].
– Muszáj elmennie – szálltam vele vitába. Tudomásom szerint az egyetlen ok, amiért egyáltalán idejött, Mason temetése volt, és még ezt sem értettem igazán, mivel alig ismerte Masont. Lehet, hogy csak a látszat kedvéért csinálta. Vagy hogy Lissát és engem molesztálhasson. – Egyetemre jár. Esetleg javítóintézetbe. Nem tudom, de biztos csinál valamit."



Az írónőről:

Amerikai írónő, Michiganben született 1976. november 12-én. Jelenleg férjével és négy macskájával él Seattle-ben.
A Michigani Egyetemen bölcsészként végzett, ezt követően a Nyugat-Michigani Egyetemen diplomázott összehasonlító vallástanból, végül pedig tanári diplomát szerzett a Washingtoni Egyetemen.
A New York Times és a USA Today bestseller szerzője. Fantasy könyvek felnőttek és tizenévesek egyaránt.Köztudott róla, hogy nagy szenvedéllyel tanulmányozza a különféle mitológiákat és népi hagyományokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése